24 mai 2015

potzi comanda gindului ?

Se spune ( mai mult la americani dar incepe sa prinda si la noi ) ca mergem prin viatza cu un inger pe un umar si cu un dracusor pe celalalt ! Interesanta imagine mai ales cind vrei sa fii absolvit de oarescare vina : nu eu ! dracu m-a pus ! sau pot practica sporturi extreme doar am un inger pazitor, are el grija de mine Aiurea ! tot la mina sortzii ajungem ... cit am invoca liberul arbitru !!! Mi-ar fi placut sa aprofundez tainele psihologiei ... mai ales cea aplicata ... sa stiu cine imi comanda gindurile albe si negre ... de fapt cine ma conduce ?! Nu sint experta in asta asa ca nu o sa fac pe filozoafa si nici pe psihanalista dar o sa continui sa ma intreb cine imi dicteaza gindul ?! Daca ar fi o simpla intrebare retorica n-ar prezenta importantza dar in momentul in care vreau sa gindesc pozitiv cine comuta butonul? Cind vreau sa uit momente triste si apasatoare din viatza cine le sterge cu buretele ? Daca vreau sa trec peste o iubire ratata sau spulberata cum sa fac sa merg mai departe zimbind ? Sint oameni care gindesc cu inima ( mai ales femeile ) si oameni ce gindesc cu mintea ( mai ales barbatzii ) gindim cu hormonii ... cu endorfinele cu adrenalina ... cu sinapsele si cu neuronii ... cu frica sau cu fericirea ... Gindim !!! dar ce exista in spatele gindului nostru nimeni nu stie ( sau cine stie foloseste asta drept arma ... bravo lui ! ) Parerea mea e ca putem fi mai usor manipulatzi din afara decit reusim sa ne " manipulam " singuri ... prindem din zbor mai usor ideile altora decit sa luptam pt ale noastre ... asta nu inseamna ca nu exista si exceptzii : incapatzinatzii notorii si ideile lor putzine dar fixe !!! Pt multzi gindirea pozitiva e doar un mit...pt altzii e un motiv de ridiculizare ... exista oameni care chiar reusesc sa-si stapineasca gindul si sa il dirijeze ... exista magia alba ! De cealalta parte exista gindirea negativa ... refuzul ... negarea ... depresia ... dusmania, blestemul ... magia neagra ! Vorba lui Adrian Paunescu : " intre inger si drac trage omul sarac inhamat la pamint " fiindca " pe pamint avem de toate : bune ! rele ! " iar cu puterea gindului nu-i de glumit !!!