4 mai 2015

neam de rapitzari ?

Am profitat de minivacantza asa ca joi, cam dupa prinz, eram deja pe drumul Bucuresti - BZ. Frumos peisaj : lanuri intregi si galbene de ...rapitza !!! Daca plecam spre Provance ar fi fost cu totul altceva ! movul de levantzica ( basca parfumul ) ...spre Olanda lanuri multicolore de lalele ( o incintare ) ... asa galben si iar galben ( intretaiat de mici portziuni de pirloaga ) de imi ranea ochii ! Se pare ca tzaranul roman s-a adaptat repede la principiul cererei si ofertei asa ca a renuntzat la griul pt piine, la porumbul pt mamaliga, pina si la floarea soareleui pt ulei ( aici se pun cel putzin 2 problem : ce va mai scuipa romanul la coltz de strada si ce va mai vinde rromul la coltz de stadion ? industria cornetelor cu semintze e in pericol !!! ) Dupa umilele mele cunostintze in materie de agricultura ( si dupa o gugalire temeinica ) am aflat ca rapitza e folosita drept furaj sau pt ulei de motoare...deci e bine...tot am devenit noi niste robotzei !!! Ajunsa la destinatzie am uitat rapid de rapitza si am incins un gratar linga care am defilat printre amintiri si am tzinut steagul sus in confruntarea cu tinara generatzie si in lupta cu micii si friptanele.Dupa rugurile fumeginde de la buza padurii si din toate parcurile e clar ca nu devenim prea curind vegani...nici rapitzari...sintem si vom fi carnivori pe inca multe generatzii !