2 decembrie 2014

morceleala

De dimineatza ningea ca in povesti !!! Acum exista diferite povesti de iarna cum ar fi " Fetitza cu chibrituri " sau " Poveste de Craciun" ...in basmul meu ningea cu fulgi minunatzi! pe fularul inchis la culoare se vedea, ca la Teleenciclopedia, filigranul fiecaruia ... Totul fusese acoperit de un alb imaculat si sclipitor ( pina si gunoaiele pe care nu se grabise sa le ridice nimeni din spatele blocului ) o adevarata feerie de iarna !!! Imi venea sa nu mai merg spre serviciu ci sa hoinaresc prin nametzii pufosi si proaspetzi...sa ma simt iar copilitza cu nasul rosu de ger dar fara griji si cu sufletul imaculat ca si prima zapada...Datoria inainte de toate asa ca am urcat totusi in 41 care bineintzeles ( la bafta pe care o am eu de obicei ) era inghetzat ...partea buna a fost totusi ca incepeau sa se formeze flori de gheatza pe geamuri...Dupa citeva ore bune de munca ( cu drag si spor ) am iesit iar in strada dar... basmul luase sfirsit...O sloata cenusie si rece, o zeama neagra cu care risti sa fii stropit din plin ( ca pieton ) de soferii grabitzi in ale lor, canalizari iar infundate, trotuoare iar ne curatzate...Din povestea mea cu omat pufos si sclipitor nu mai ramasese mai nimic iar daca la noapte se face un polei sanatos va deveni chiar de cosmar...Cum sa nu filozofez ca tot ce e frumos e efemer ?!?!?! sau sa citez din clasicii ( in viatza ) ca " iarna nu-i ca vara "