17 decembrie 2014

la o bauta

Ce bem de Craciun ??? Pai, in primul rind, daca e frig si zapada ...desi nu prea sint sperantze ...o tzuica fiarta cu boabe de piper, cuisoare si zahar...miam miam !!! imi aduce aminte de copilarie cind tata venea cu ibricul fierbinte aburind !!! si punea in canite de pamint aduse de la Horezu ...iar eu, copil, aveam voie doar sa sorb aroma aburului nu sa gust, ca sa nu mi se urce la cap...Acum nu mai am nici casa ( cea perinteasca ) nici tzuica si nici pe tata ...dar asta e alta poveste .
Alegerea vinului e mai dificila pt ca fiecare prefera altceva... Nu ma dau mare cunoscatoare si nici nu fac fitze ca beau numai soiuri selectzionate sau de colectzie dar...prefer un vin rosu bun ( mai ales ca tensiunea imi permite)dupa care sa nu ma doara capul . Pe de alta parte mama nu mai poate bea decit spritz de alb deoarece ia cu pumnul medicamente de inima cu nume fff complicate ...fata cea mare bea vin alb ( dar asta dupa o vodka sau un whisky) iar cea mica e adepta chestiilor BIO : afinata, cornata, visinata, nucata ( dulci dar naturale ) ce sa mai zic si de viitorul ginere care prefera o licoare verde la moda cu nume teutonic : Jagermeister ! Ce mai vorba lunga... fiecare altcevaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! E plin orasul de pravalii speciale ( reprezentantze )cu vinuri de podgorie ( Murtfatlar, Recas, DealulMare)...dar am eu o vaga banuiala ca lichidele din butoaie nu prea au trecut pe acolo... mai nou vind si la tetra pak vin la cutie de carton cu mustuc ! Ramin cele imbuteliate din care ( daca prinzi o degustare la Cora sau Billa ) te poti orienta pe moment...ceea ce o sa incerc sa si fac ...daca nu ...mai intreb si eu in stinga/dreapta pe la cunoscatori . Cine are o ruda sau un vecin pe la tzara...dornici sa mai imparta ( contra cost sau nu ) din surplus e o mina de aur ...dar din ce in ce mai rara...Atunci potzi profita si de o cana cu vin fiert cu scortzisoara sau alte mirodenii de iarna !Musai pe ger...musai la o soba cu jar...sa fie si niste nuci coapte .Iar dupa 2-3 cani bune si femeia pare mai frumoasa...si barbatul mai puternic...si copilul mai cuminte...si soacra mai putzin guraliva... In cele din urma nu e casa de roman fara un vin pe masa de Craciun ( fac si versuri ) asa ca...ma descurc eu...imi iau sacosa si prospectez piatza ...AMR 7zile !!! Noroc si sanatate !