21 septembrie 2014

ia mai toarna un paharel

Am baut primul pahar de must ( mai exact o carafa ) din acest an ! Evident alaturi era si pastrama si nu putea lipsi mamaligutza...deci clar a venit toamna !!! Ca o circotasa ce sint am bombanit ca mustul nu e inca inasprit...mie imi place sa ma intzepe la limba si sa-mi faca pofta si de a2a bardaca...si de mai multa vorba ! dar a mers ff bine si asa ca era ora prinzului si in agenda mai aveam de bifat si alte puncte pina la lasarea serii.Pastrama a fost excelenta ( pina si pt dintzii mei ) iar atmosfera fff pitoreasca...si inedita ( desi muzica in ton cu vremurile nu cu ambientul susura la ureche " Its my life " nu " Ia mai toarna un paharel " ) dar nu vreau sa fac reclama / antireclama nici acum si nici aici. Ideea era ca toate acestea mi-au trezit amintiri din copilarie cind mustariile impinzeau Buzaul si sarbatoream Ziua Recoltei ( sarbatoare etichetata drept comunista dar care era doar o incununare a bucuriei ca s-a terminat culesul si camarile sint pline ) Terasele arau ornate cu siraguri de ardei si tartacutze colorate si struguri coarna specifici zonei iar borcanele de muraturi asortate si artistic impanate erau si ele decoratziuni spectaculoase. Ceapa rosie in funii impletite dadea un plus de culoare panusilor de porumb cu stuletzii aurii pe post de ghirlande ale stilpilor de sustzinere. Poate multa lume ar strimba din nas la acest kitsch dar pt mine are aroma toamnelor de demult !!! Parca lumea savura mai bine si mai cu spor un mic si o pastrama pe ritmuri de taraf ...parca nu aveam grija ca berbecutzul ar putea fi catzelul maidanez de pina ieri care ni se gudura la picioare ...parca si Sanepidul vizita mai des bucatariile ...parca si mustul era mai autentic nu contrafacut.Parca ieri a fost...parca...