8 septembrie 2014

cafea cu ...amintiri despre viitor

Racii sint, de obicei, legatzi de stiintzele oculte...nu totzi dar marea majoritate...eu sigur DA ! Inca de mica chibitzam pe linga bunica si ma fascina cum intindea ea cartzile de Tarot cu imagini care pt mine erau magice ...sau cum se desfasura ritualul cafelei ! De multe ori cafeaua era cu bobul verde si trebuia prajita pe foc ...iar bunica o stropea cu citeva picaturi de esentza de rom ( boscorodind ca nu mai e romul de alta data ) !!! Apoi era risnita proaspat intr-o risnitza de alama aurie tzinuta intre picioare si care avea un dop de pluta infipt in locul de la miner unde fusese cindva un ornament (In acest timp musafira era descusuta despre ce i s-a mai intimplat in ultima vreme ) Apoi cafeaua era descintata in ibric unde aburul si aroma umpleau bucataria si bauta cu inghitzituri mici ( cu gindul neaparat la framintarile avute ) rasucita cu grija si intoarsa cu sperantza...apoi asteptarea ...timp in care bunica birfea cu vecina sau prietena sau ruda venita la aflat viitorul,despre ultimele noutatzi din lumea lor mica ... Imi amintesc ce tragedie a fost in perioada in care nu se mai gasea cafea adevarata...nu atit pt ca lipsea cafeaua in sine cit pt ca zatzul de "nechezol" nu mai arata asa de bine drumurile sortzii... Am mostenit-o pe bunica ( si cartzile ei de tarot) dar nu am mai intors de mult o cafea ...mie nu imi pot vedea viitorul...Oare unde or fi aruncate acele ustensile devenite anacronice si inutile ? s-a asternut pe ele praful uitarii ...ca si peste unele amintiri... Nu stiu ce m-a apucat astazi ...cu cafeaua aburind in fatza ( una destul de aromata pt pretzul ei de la promotzie ) si cu treburile nerezolvate in ceafa ( ca doar abea am venit din concediu ) ...as intoarce cana si as vrea sa aflu ca va fi bine ...chiar am s-o intorc ...ma simt inspirata ... Tuturor o cafea buna si o zi si mai buna !!!!!!!!!!!!!!!!!