19 mai 2017

pofte





Ieri  am poftit la fructe de primavara !!! prea vuieste media si FB-ul de articole despre ciresele de mai si capsunele ( 3 soiuri noi ) romanesti .
Simt in gura gustul dudelor din pomul vecinei, al caiselor verzi ( pe care mama ma certa ca le rupeam inainte de vreme ... dar mie asa imi placeau ) de ciresele pietroase din virf de pom pe care numai ciorile le puteau savura...
Imi e dor de capsunele de altadata care raspindeau o aroma inconfundabila de proaspat si gustos.Nu erau ele uriase nici trase la sablon dar erau parfumate si imbietoare ... Nu mai sint ...si nu vb aici de cele din Spania culese cu truda de miinile fratilor si surorilor noastre ci de cele autohtone .Fie ca sint prea tratate sau ca sint prea udate, fie ca au degenerat de ciuda ca nu mai sint bagate in seama in comparatie cu suratele lor din UE ...cert e ca nicic cele asa zis romanesti  nu mai au  parfumul de altadata. In ce le priveste pe cele " de peste " cu aerul lor de regine in caserolele lucioase si imbietoare ...ne-am cam prins ca ne iau doar ochii ( si banii din portofel desigur ) nu prea mai poftim la ele !!!
Imi e dor si de ciresele  adevarate ( hihihi ) si accesibile ... acum e plina piata de cele europene !!!!!!!! la sume astronomice si prohibitive !!!!!!!!!! s-a comentat destul despre ele asa ca nu mai pun si eu sare pe rana !
Se pare ca o sa trebuiasca sa ma consolez doar cu amintirea acelor gusturi de altadata si sa savurez aromele artificiale din E- urile oferite cu atita darnicie de industriile chimice . Au ajuns sa fie mai "aromate" sampoanele si gelurile de dus sau cremele de corp cu parfum de capsuni si potentator de culoare ...aproape ca iti vine sa le maninci pe pine ....din pacate o prea slaba consolare !!!!!!!!
Si ca si cind nu era de ajuns am aflat astazi ca acidul ascorbic ( vitamina C atit de antioxidanta si binefacatoare ) se obtine chimic dintr-un compus cu cianura ...parca nu as prea crede ...merg sa caut pe Google in timp ce maninc un mar cu gust de detergent ...dar ce bine arata !!!!!!!!!!!!!!!!!