25 mai 2017

ma simt ( prea ) libera






Nu ma pricep la sarbatorile religioase dar o sa ( ma ... hihihi ! ) risc si deci o sa atrag precis asupra mea niste pietre in cap si suturi in fund ( sper ca doar virtuale ) cu comentariul ce urmeaza.

Astazi e zi de sarbatoare si inca una destul de importanta daca nu esentziala ( pai daca Iisus nu se inaltza la ce / cine se mai ruga lumea ? ) dar e zi normala de lucru . In alta ordine de idei ( sau tot in asta )  in curind vom avea puzderie de zile libere ( pt norocosi chiar 5 la numar ) si asta m-a facut sa studiez si sa constat ca 5 iunie e a2a zi de Rusalii ! minunat ! dar ce semnifica ea?

Am intzeles ca, fatza de vecini, sintem in urma pina si la zilele libere ( adica romanul munceste frate nu sta degeaba !!! ) dar sa le alegi asa...aleator aproape ( si asta  ca sa nu folosesc o vorba din argou mult mai potrivita ) mi se pare deranjant!

Pai nu aveam noi 1 martie ( martzisorul ... ce-i drept sarbatorit numai in Ro ) sau ziua de 8 martie ( a muierii )  19 noiembrie ( ziua barbatului !!! sarbatorita in state importante ca : Trinidad Tobago, Jamaica,  Republica Moldova, Singapore, Malta, Tanzania, Zimbabwe,  Ghana, Bosnia și Herțegovina,  Pakistan, Antigua și Barbuda, St Kitts și Nevis, Sfinta Lucia, Grenada si Insulele Cayman hahaha ! dar si Australia, India, China, Statele Unite ale Americii, Franta si Italia .

Lipsitzilor de inspiratzie ma mir ca nu le-a sarit in ochi Sf. Marie ( mare sau mica nici nu mai conteaza ) sau Sf Ion ( nu neaparat Iliescu ) ca tot sint nume traditzionale romanest si militam cu surle si tobe pt o Romanie traditzionala !!!

Sau la ce bun sa rascolesti calendarul... nu mai bine ar fi sa scornesti niste zile ca : a3a zi dupa scripturi, ziua mortzii caprei vecinului  sau ziua natzionala a gratarului ?

Uite cum imi fac eu singe rau ( asa e expresia ca ...oricum singele e domeniul meu de lucru ) in loc sa ma bucur ca o sa am inca niste zile de odihna...de recreere...de distractzie...de relaxare.