24 iunie 2017

IE




Am aruncat ochii pe FB si se pare ca in acest an nu a mai prins asa de  tare " ziua iei" !
Poate din cauza caniculei fetele au preferat sa puna pe ele costumul de baie pt strand sau un tricou pt o terasa sau un gratar cu prietenii la padure ( ca doar nu o sa intorci frigaruile si micii imbracata in ie ! ) Sau poate au imbracat camasile de Sinziene si inca mai dantzuie prin luminisuri, sau prin baruri ...si uite asa au vaduvit FB-ul de participarea la acest eveniment.
Lumea posteza in continuare inimioare, pisicutze, catzelusi, mincare !!!
Daca ar fi fost o traditzie ( pt ca nu e! ) aceasta zi poate ar fi avut mai mult impact...si e pacat!
Iile noastre ( ca mai au si alte popoare) sint speciale ( mai ales cele originale) sint migalite, pretzioase, fine...adevarate podoabe si opere de arta ele in sine. Din pacate invazia iilor contrafacute ( indiene, chinezesti, de viscoza !!! ) au sufocat pietzele si bunul gust transformind ideea de ie intr-o gluma proasta. Purtarea celor traditzionale ( daca nu ar fi si atit de scumpe ! ) ar fi o revigorare a industriei de profil ( de fapt a manufacturarii lor ) si poate chiar o moda .
Personal am 2 ! una e cea cu care am jucat in grupul de dansuri populare al scolii...cealalta e mostenire de la bunica si are peste 100 de ani! Nu o sa le imbrac astazi...sint cu mineca lunga si ...am alt program. Totusi salut aceasta initziativa ( din cite am intzeles e nascuta pe FB !!! ) si sper sa nu moara in fasa !