3 octombrie 2016

fintinarul





Vorbeam zilele trecute cu cineva indragostit de cercuri ( concentrice ) si sfere ( inalte ) despre fintina ... conceptul de fintina !!!
Gindul mi-a glisat catre povestile din copilarie in care eroul principal cobora pe " Tarimul celalalt " printr-un astfel de " portal " .Acolo gasea fie gainusa cu oua de aur fie ceva leacuri magice gen " apa vie " si " apa moarta " . Cu mintea mea de copil ( totusi destul de iscoditoare ) mereu m-am intrebat ce e " dincolo " ??? si ce minuni accesibile doar unor alesi ascunde subpamintul ? 

Am intrebat-o pe mama dar n-a avut timp sa-mi raspunda ( sau poate s-a eschivat ne gasind  raspuns) 
Am intrebat la scoala dar se pare ca nu pe cine ar fi trebuit...
Ne avind Wikipedia pe acea vreme am cautat prin dictzionare si cartzi ( mai mult sau mai putzin oculte ) parca-parca m-am mai lamurit : e posibil ca " dincolo " sa fie ceva !
In alta ordine de idei sint din ce in ce mai putzini fintinarii ... pina si denumirea s-a schimbat in " putz " ... aproape ca nu itzi mai vine sa spui ( metaforic vorbind ) ca te adapi din putzul cunoasterii fara ca sintagma sa nu te faca sa zimbesti ... itzi vine in minte " putzul gindirii " si alte conexiuni nu chiar magulitoare ... 

Pe vremuri,  folosind " nuielusa de alun " ( pe post de instrument de radiestezie ) eroul de poveste ( dar si cel din realitate ) infaptuia un miracol ... si nu unul oarecare ci unul datator de viatza ( pt ca apa = viatza ...ma contrazice careva ?! )
Astazi tot mai multe fintini se inchid ( fie ca au apa infectata fie ca sa nu reprezinte tentatzii pt sinucigasi sau copiii prea nastrusnici )  
Avem, in schimb, fintini cu ciocolata la nuntzi, fintini cu baterie pt Feng Shui,  fintini arteziene minunate / luminate / cintatoare dar si " la fintina " cu apa rece si calda instant !!!

Am nevoie de un miracol in viatza mea ... cunoastetzi un fintinar priceput ???????