19 octombrie 2016

neinteligenta ???






Purtam ( la o ora destul de tirzie din noapte ) o discutzie despre oameni …calitatzile si defectele lor!
Am ajuns inevitabil cu disectzia si la cei inteligentzi ( nu la cei ce se cred sau se vor ci la cei care chiar sint ) Aici discutzia s-a inpotmolit deoarece eu si partenerul de dialog aveam idei diferite.
EL : “ oamenii inteligentzi nu sint rai “
EU : dupa prostul meu obicei incercam sa-l contrazic ...dar nu-mi gaseam argumentele ...
Sa fie oare rautatea un apanaj doar al prostimii ? Dupa umila mea parere NICI POMENEALA !!! 
Istoria ne dovedeste cu fapte si argumente ( ca ea le gaseste ) cum oameni deosebit de inteligentzi pot fi sadici, criminali, intrigantzi... punindu-si inteligentza in slujba raului.
EL : " Inteligentza itzi arata ca nu are sens sa fii / sa faci " ...
EU : ... sau poate religiozitatea? sau ceea ce numim “ suflet “ ? atunci mintzile diabolice de unde au aparut?
Pe linga faptul ca eu delimitez inteligentza de desteptaciune ...e si acesta un aspect demn de luat in calcul : inteligent ( sau nu ) te nasti ...destept devii prin cultura, experientza, invatzatura  si munca . 
Prostul e prost dar nu neaparat si  bun...si de aici discutzia s-ar derula ore in sir.
Revenind la cazul meu concret recunosc puseuri de rautate ( care mi-au adincit citeva riduri pe frunte mi-au creat citeva probleme de socializare si m-au facut sa fiu privita chioris ) dar cu mina pe inima pot depune marturie ca a fost din cauza celor din jur !!!  oare asta poate sa faca din mine o neinteligenta ?