2 septembrie 2016

bibliofilo-culinar ( pt. inima si stomac )





Ieri am trecut pragul unei librarii mai speciale in cautare de cadouri pt 3 adolescente ( finutzele mele ) ...ca toate adolescentele : cu fumuri si fitze in cap ! probabil si cu ceva fluturi in stomac.
Am gasit pe rafturile acestei librarii raiul pe pamint la pretzuri de neimaginat si cu aspect impecabil .Imi venea sa las tot salariul acolo ... ba sa mai fac si un imprumut la Provident .Ce copertzi, ce poze, ce profesionalism in editare !!!!!!! pt un cititor de moda veche ca mine cartea ramine carte ... fila ramine fila ... biblioteca un bun absolut necesar nu doar un obiect decorativ de mobilier in trend !! asortat cu draperiile si canapeaua !!! ( si plina de carzi cumparate in fiecare zi impreuna cu "Jurnalul Natzional" sau " Gazeta Sporturilor " ) Majoritatea erau in engleza ( asta explica si calitatea impecabila a editarii si ilustratziilor )  dar zau ca salivam peste paginile cu dulciuri sau alte bunatatzi mai mult sau mai putzin sofisticate.
Nu stiu pe cita lume va interesa acesta postare dar eu am tzinut sa-mi impartasesc fericirea de a pleca cu sacosa plina ( noroc ca eram cu fiica mea careia i-am spus sa ma dea afara ca nu mai rezist ) ...ea cititoare de E-book dar si cu gust ( mostenit de la ma-sa ) de carte !  

Adevarul e ca eu sint de pe vremea lecturilor obligatorii si a caietului de " cuvinte si expresii frumoase " ...apoi a venit vremea sa-mi aleg singura ce-mi cere sufletul ( sa citesc ) si poate nu au fost cele mai " bine cotate " sau la moda lecturi dar au fost cele care imi ofereau raspunsuri la intrebari sau, uneori, intrebari fara raspuns !!!
Daca era dupa ele precis ar fi apreciat o Kamasutra ( evident tot  ilustrata ) iar daca era dupa ta-su ceva despre maica Tereza sau Arsenie Boca asa ca m-am gindit sa fiu neutra .
Finelor o sa le spun verde in fatza :
- Gata cu joaca ! e vremea sa va apucatzi de gatit ( aperitive, prajituri sau supe / ciorbe ) miine poimiine va maritatzi si cautatzi disperate pe net cum se face un ou ochi si un ceai !!!!!!!!!!
" Cu drag de la nasa ! sa avetzi pofta de viatza dar si de citit / gatit ! "