2 iunie 2015

birfe pe...trepte de biserica

La indemnul unei verisoare, cum ca " de Mosi se aduna totzi mortzii si nu se cade ca ai nostri sa plece cu gura goala" mama s-a hotarit sa imparta ... iar eu sa vin la BZ sa o ajut la legatul cireselor in buchetzele si a buchetzelelor de cozile canilor ( cu vin ) traditzii pagine si crestine amestecate !!! Desi orasul are multe biserici, la cea din centru, unde mergem de obicei, slujba se face in 3 serii . La ora 7 deja se terminase prima tura asa ca ne-am grabit sa ajungem si noi la a-II-a dar la 7 : 45 biserica era deja plina ochi. Ramase pt tura a-III-a, eu si mama, am vazut cu stupoare, cum lumea se bulucea deja pe trepte pt ora 9 asa ca ne-am asezat cumintzi la rind ( sub forma de gramada " ordonata " ) ca in Ro. Privesc in jur ... lume amestecata : de la babutze imbrobodite si evlavioase la " cucoane " cu palarii si atitudini mai ceva ca Regina Angliei! Evident ca erau si multzi oameni normali ( in definitiv cine eram eu sa-i judec, venita in pantalon si cu capul descoperit ) Stinga / dreapta cosuri cit mai impodobite ( de ochii lumii ) colive cit mai imbombonite si stergare cit mai dantelate ( traiasca dantela de plastic din China !!!nu se spala, nu se calca, singurul risc ar fi ca se poate aprinde...de la flacara luminarii...dar impresia artistica data de broderia de aur merita riscul ) Stind si asteptind,pe trepte, lumea discuta ... de una ... de alta ... Eu vin pina aici ( spune o batrinica ) pt. ca la biserica noastra preotul ne-a obligat sa ne cumparam cite un sfint ... de pe perete ... pt ca trebuie spalat ... renovat! Cica el ne va mintui casa ... O Doamne ca mare itzi e gradina !!! sper ca se vor ajunge sfintzii pt. toata lumea sa nu fie oamenii nedreptatzitzi ! Al nostru din comuna e si mai inventiv ( sare cu gura o alta ) Cica sa doneze fiecare 2 gr. de aur pt catapeteazma ...ca nu prea mai straluceste bine !!!( in ochii Domnului ??? ) Eram gata sa izbucnesc in ris ... noroc cu usile care s-au deschis asa ca incepem sa ne imbrincim pt. un loc cit mai confortabil in strane ... in tura 3 ! Miscarea ( de trupe ) se face evident in contra-sens si contra-curent cu valul de lume care se revarsa afara ... Numai enorias sa nu fii in ziua de azi ... macar preotzii de aici nu cer nimic ... ma si mir ... probabil ca " si-au facut suma " .