7 noiembrie 2015

ma cert cu ...DEX-ul





Nu am mai scris de o saptamina pt. ca am vrut sa ma detasez  putzin de tot si de toate ...in plus am avut si excesiv de munca .Ceasul rau m-a pus aseara sa intru intr-o disputa ( cordiala si amicala de altfel ) si uite ca ...am fost admonestata cu apelativul ȚOÁPĂ !!! ( de catre un outsider )
Aveam eu idee cam ce inseamna dar am zis sa fiu mai sigura asa ca m-am dus la DEX :

ȚOÁPĂ, țoape, s. f. (Pop.) Persoană cu apucături grosolane; prost crescut, bădăran, mitocan. – Țop + suf. -ă. Sursa: DEX '09 (2009)

Lasind  faptul ca nu  ma regasesc in aceasta definitzie ( acum ce sa zic si eu, normal ca nu  ! ) am impresia ca definitzia in sine e incorecta !!! Ma si grabeam sa spun ca este si  profund misogina pt ca s-ar referi doar la femei dar mi-am dat seama ca exista si varianta masculina de țopârlan !!! asa ca m-am mai linistit ! HiHiHi !
 In mintea mea o ȚOÁPĂ este o persoana fara cultura dar care se crede desteapta pamintului, savanta care insira cuvinte al caror sens nu-l intzelege dar care are impresia ca dau bine ! E o persoana care se imbraca total inadecvat momentului sau in general aiurea ... etaleaza ostentativ obiecte de valoare fff scumpe ( sau doar facaturi ... dar cu pretentzia de originale ) e o persoana plina de ifose si de pretentzii nejustificate ... e o   izmenita  ( capricioasa, fandosita, mofturoasa, năzuroasa, sclifosita ) sau  e o parvenita cu ceva lustru ( gen Zavoranca ) 
Badarania si mitocania au in ele o doza de violentza ( de cele mai multe ori verbala ) pe cind tzopeturile nu imi par violente ...poate doar mie !  
Daca tot e vremea revoltelor si a schimbarii ( oare ?! ) eu mi-am propus astazi sa ma cert cu ...DEX-ul ! macar din aceasta disputa nu va iesi  nimeni  ranit !