11 noiembrie 2015

de limba si de limbaj





Ma tot joc cu limba ( romana )  in scris dar si ...oral ! Fatza de alte limbi e bogata, savuroasa, colorata ( si cind spun asta nu ma gindesc doar la injuraturi )
Apreciez in aceeasi masura persoanele care o fac cu indeminare  ...de limba si de limbaj !!!
Uneori exista riscul sa fiu perceputa ca frivola ( mai des ) sau  vulgara ( mai rar ) dar imi asum acest risc si ma voi juca in continuare... de dragul jocurilor de cuvinte sau pur si simplu de dragul dialogului cu o persoana care ma surprinde !!!
Ieri am vorbit ( la telefon ) cu o persoana  normala ( in realitate searbada si anosta )  ... se mai intimpla si asa ... si inca nu ma pot opri din mirarea ca m-a sunat dar nu avea nimic sa-mi spuna : nu i se intimplase nimic spectaculos dar nici macar nimic banal, nu auzise nicio gluma buna sau macar una noua, nu avea ceva sa ma roage sau sa ma intrebe ... Probabil doar se plictisea de moarte ... lucru pe care l-am simtzit si eu in secunda 2 !!! dar, din politetze, a trebuit sa continui cam 10 min cu banalitatzi de genul : ...si ce mai faci ? bine ! ...si ce mai zici ? pai nimic important ! ...si ce-ai mai auzit ? pai mai  nimic ! Un adevarat supliciu !!!!!!!!!!!!!!
La polul opus am intilnit cel putzin citeva ( dar nu fff multe ) personae cu care nu ma mai satur sa vorbesc ... sau sa ascult ! Ore in sir ( si nu exagerez cu nimic ) gasim ceva de dezbatut, de comentat, de despicat firul in 4, de contrazis sau de aprobat ...de glumit ( sau ris pina la lacrimi) !!!
Exista si a 3 a categorie, a celor cu limbaritza !!! obositori si agasantzi ...vorbesc cu sir sau  fara sir  la nesfirsit ! la un moment dat deja imi zboara gindul in alta parte dar se pare ca asta nu ii deranjeaza...atita vreme cit au cui vorbi .
Am si eu momentele mele  de plictiseala dar in acele momente nu caut sa invadez cu plictiseala mea  pe altcineva ...din contra caut sa ies cit mai repede din aceasta stare cu ceva vesel, tonic, mobilizator ( cum ar fi datul cu aspiratorul hihihi !  sau cautarea unui film bun )
In rest...fiecare sa-si foloseasca limba ( romana ) cum pofteste  atita vreme cit nu jigneste sau deranjeaza pe cei din jur !