27 mai 2008

sacosa electorala


Simbata, pe la 10, am plecat cu sacosa la piata.

Soare, aglomeratie, zgomot…Nu era suficienta harmalaia facuta de comerciantii care-si strigau “promotiile” la ciocolata expirata si sardine de provenienta dubioasa ??? Acum sintem si in campanie electorala !!!

Fiecare partid isi face popularizat candidatul dupa metode si strategii personale.Am avut surpriza sa asist la citeva din aceste promovari de imagine.

Cautam cartofi noi cind atentia mi-a fost atrasa de o imbulzeala “ organizata “ in mijlocul tarabelor de ceapa verde si rosii din Turcia.Era candidatul PD-L care impartea sacose ( goale ) fluturasi ( plini de promisiuni ) zimbete si vorbe frumoase despre un viitor luminos…Lumea bombanea ca putea sa fie invers, adica sacosele pline si fluturasii goi , ca de promisiuni sintem satui !

In alt colt de piata un grup de femei luase cu asalt o doamna blonda.M-am apropiat si am descoperit cu uimire ca lumea lua autografe pe CD-uri cu melodiile Mihaelei Mihai.Doamna blonda, candidata la Primaria generala era chiar Neagu Mihaela Maria, nume total necunoscut daca nu e asociat cu figura cintaretei de pe CD si de pe fluturasii cu semnul crucii.Personal mi-a parut prea fragila si cu prea mult bun simt pt o campanie electorala dura ca la noi unde de pe un baner enorm ne arata pumnul ( semn al puterii ) si ceafa groasa ( semn al bunastarii ) actualul primar PD-L.

Cumparaturile fiind facute am traversat strada printre megafoanele care repetau obsesiv meritele candidatului PNG-cd ( o fi fost ceva cu mesaje subliminale…) Am trecut aproape fara sa-l observ pe linga cortul candidatului Sorin Oprescu care are afise scrise de mina si promotori care parca se jeneaza de ceea ce fac ( o fi si asta o strategie? Sarac si cinstit ??? )

Ajunsa in parc dau de cea mai agresiva campanie : coloristica ( rosul electrizeaza ) sloganistica ( PSD-ul pentru om ca albina pentru pom ) si activa ( puzderie de promotori impart fluturasi, pliante, cutii de chibrite, tricouri, sepci.)Exista detoate; candidat , alegatori ,interviu, televiziuni…Simpatizanti sau nu, pensionarii din parc roiau pe linga sacosele cu tricouri iar penrtu sepci s-a iscat chiar o mica bataie.Promotorul a preferat sa arunce , ca la ciini, in iarba, plasa cu sepcile mult rivnite,si sa fuga. Televiziunile prezente, doua la numar,aflate 2 metri mai la dreapta s-au dovedit de stinga facindu-se ca nu vad incidentul.

Marturisesc sincer ca si eu am incercat sa pun mina pe o sapca rosie ( culoare in trend ) dar, din pacate, nu faceam parte din grupa de virsta care interesa PSD-ul..

Am plecat deci spre tramvai cu sacosele mele apolitice dar si cu 2 CD-uri, 2cutii de chibrite,in minte cu candidatul PNG si in gura cu un gust amar.

P.S.

A doua zi afisele cu pumnul au fost inlocuite cu afise care ne atentioneaza ca DA! El e cel mai bun .Oare mi-a auzit cineva gindul…

Niciun comentariu: