27 iulie 2017

3 lamentari intemeiate !



Va urma un blog in 3 partzi pt ca vaicareala mea sa nu fie prea  concentrata ...deci : 1) ZGILTZIIALA

Probabil toata lumea stia ca falia Anatoliei e renumita pentru cutremurele ei...mai putzin eu ! asa ca m-am trezit ca o floricica in vacantza la #Bodrum taman cind pamintul s-a hotarit sa se mai zdruncine putzintel.
Abea intoarsa dintr-o minunata excursie in insula greceasca ( si invecinata ) #Kos am incercat sa adorm mai devreme pt a prinde in zori ultravioletele dar...socoteala din gind nu se potriveste cu cea din realitate : in jurul orei 2, la numai 12 km departare, in largul Marii Egee, la o adincime de 10 km ni se pregatea un cutremur de 6, 8 grade pe o durata de 17 sec. ce au parut o vesnicie!
Invatzata cu zona Vrancea ( ca doar sint buzoianca ) am sarit din pat dar nu m-am panicat prea mult pina cind...la nici un minut distantza, a urmat prima replica de aprox 6 grade...apoi alta...si alta...si alta...pina cind le-am pierdut numarul ! Beneficiind de faptul ca eram la parter am sarit prin balcon in curte unde zeci de oameni si de copii plingind au marit senzatzia de panica. Personalul hotelului a incercat sa ne linisteasca ( in turco-engleza ) dar sperietura din vocea si ochii lor nu prea era linistitoare.La scurt timp turistii turci,  venitzi cu masinile proprii, si-au incarcat bagajele si au plecat ceea ce ne-a facut sa credem ca stiu ei ceva ce noi nu stim. Privind pe net ai zice ca a fost apocalipsa ...ce le mai place sa exagereze ! In jur, in afara unei bucatzi de perete de la piscina, care probabil era fisurat dinainte, si a 2-3 dale de gresie sarite nu s-a surpat nimic ! dar absolut nimic!
In acea noapte s-a dormit afara pe bancile de la piscina...noroc ca temperatura era de 26-28 de grade...ghinionul ca leganatul era un bonus nedorit!
A 2a zi, in turul orasului, am aflat ca Bodrum e o zona seismica renumita, iar replicile dureaza in jur de 2 saptamini ( noroc ca noi nu stam decit una ! ) iar insula Kos a fost mult mai afectata prabusindu-se o parte din moscheia abea fotografiata de mine cu o zi in urma .
Partea buna a fost ca, satula de atitea scuturaturi zilnice, am hotarit sa vizitez tot ce se poate vizita cit mai departe : Efes, Pamukkale, croaziera pe vasul piratzilor. Toate au fost minunate ( dar foarte obositoare )  mi-au mutat gindul de la patzania cutremuratoare, mi-au umplut sufletul de amintiri si aparatul foto de imagini de neuitat dar ma voi intoarce mai obosita decit am plecat, asta sigur !!!