29 iulie 2017

3 ) asteptarea



Oprire la magazinul  Viva din benzinaria OMV situat la granitza dintre Turcia si Bulgaria.
 Nici nu mi-as fi imaginat ca la intoarcerea din tzara cafelei ( la nisip, la ibric ) o sa beau cea mai buna cafea de la expresorul unei benzinarii. Cea de la restaurant a fost execrabila ( lunga si slaba...ca a ramas vorba : hai sa mai bem un fotomodel ) in rest m-au innebunit peste tot cu ceaiul lor negru si aromat (  mar, rodie, pepene galben ) cald sau rece, care era fff bun dar...eu nu ( prea )  beau ceai ! de ce? va spun alta data ( daca nu banuitzi deja )
Asa ca abea acum m-am simtzit revigorata, ne stiind ce ma astepta la nici 100 m departare in vama :
un sir de 19 autocare ce statzionau de la ora 19 seara trecuta si aprox 2 km de tiruri !!!
Zvonurile au inceput sa circule ca vintul :
- varianta oficiala : ca ar fi picat sistemul informatic ( fapt ne sustzinut de faptul ca masinile puteau trece linistite sau cit de cit scotocite ) 
- varianta neoficiala ( mult mai plauzibila ) : au fost arestatzi niste vamesi bulgari pt trafic
Ca sa fie atmosfera si mai incinsa soferul nostru a inceput sa mai puna si el gaz pe foc cum ca ne-ar pune sa prezentam chitantzele pt cumparaturi si ca ne-ar impozita aurul si pielaria.
Dupa 7 ore de oboseala, incertitudine, foame,  tzigari ( pt fumatorii nervosi) WiFi ( abea acum deschis pe autocar !? )  glume mai mult sau mai putzin sarate (  mai ales pe seama unui magiun de rodii cu puteri miraculoase in materie de potentza ! )  am reusit sa ne vedem dincolo de granitza.
" Mai lunga-mi pare calea acum la intors acasa" s-a concretizat in 29 ore si 30 min de drum ( incluzind si orele de " popas" fortzat ) dar si in niste picioare umflate ca butucii,  un git tzeapan ( cu iz de spondiloza cervicala ) si o coloana care isi cere dreptul la un masaj sau macar un pat relaxant.
In concluzie am avut parte de un concediu cu zgiltziiala la pat ( si nu din cea dorita hihihi ! ) de un val mai mult sau mai putzin urias  si de un drum pe masura iar ca sa fie odiseea completa au mai  lipsit doar  un incendiu si un atentat ( dupa cum sugera o prietena ) Anul viitor am in program Istambulul ( acolo se gasesc chiar de toate !!!! )
Momentan mai am nevoie de o saptamina ca sa ma si odihnesc...dar luni " tzara are nevoie de mine "si cum racii sint oameni cu simtzul datoriei...voi raspunde : prezent !!!