13 octombrie 2008

MUSTARIE...ELECTORALA ???

Azi am avut o surpriza : ceva nou a aparut in piata mea ! O mustarie ! cu rogojinile de rigoare, mese de lemn si fete de masa cadrilate…cu miros de gratar ars …cu maidanezii adulmecind un mititei si aurolacii adulmecind un portofel…tot tacimul.

Nu mai vazusem asa ceva de multa vreme....recumosc sincer ca m-a emotionat...simteam in nari mirosul din copilarie, cind de Ziua Recoltei ( sarbatoare comunista care avea farmecul ei mai ceva ca Valentines day ) apareau aceste mustarii prin cartiere.Erau pitoresti cu pastrama imbietoere si mustul abia stors , cu decorul din ghirlande de ardei capia si funii de usturoi…sint o nostalgica…

Azi poti avea surpriza ca rogojina sa fie chinezeasca, ardeii capia turcesti si usturoiul…artificial .

Imi intelegeti bucuria la vederea acestei aparitii inedite ( obisnuita fiind ca in piata mea sa apara peste noapte doar noi magazinase de nimicuri si facaturi inutile )

Aprofundind problema (adica indraznind sa trec pragul ) minunea s-a spulberat…nici vorba de pastrama, nici vorba de must…iar, ca sa ma readuca la realitate, maneaua, (moarta de ceva vreme de prin piete) era la ea acasa.

La mese erau 2-3 musterii, probabil cei de la tarabe in pauza de masa , care savurau o bere la halba ( Tuborg !!! …unde sint Ursusul Silva, Timisoreana) ce imi aminteste de baba care vindea mere la taraba si infuleca cu pofta o banana.

Am inceput sa ma gindesc ce rost are acest kitch cind bodegi erau, in zona oricum , mai multe decit cofetariile.Singurul raspuns ce mi-a venit in minte a fost : campanie electorala!

S-ar putea sa ma insel ( si as fi fff bucuroasa sa se intimple asa ) dar nu pot sa cred ca mustaria a aparut asa, peste noapte, din dragoste pt popor.

Oricare ar fi de fapt substratul incerc sa las circoteala de-o-parte si sa sper ca va aparea, la un moment dat, un investitor autohton ( ar fi culmea sa fie arab sau chinez !!! ) care sa deschida si o mustarie adevarata…poate toamna viitoare …ca vin alegerile prezidentiale…!?

Niciun comentariu: